Some basic questions of school psychology
Delivery time: 2 - 3 business days
Quantity:
HUF 1,090
Description
Az iskola pszichológiai kultúrájának növelése az oktatásügy fontos, és felismert feladata. A nevelési intézményektől azt várja el a társadalom, hogy a művelődési hátrányok kompenzálásának szem előtt tartásával oldják meg a kultúra átadását, de legalábbis csökkentsék az e hátrányokból származó művelődési egyenetlenségeket. Fontosnak látszik továbbá az az igény, hogy az oktatási intézményekben megforduló minden tanuló jobb minőségű ismeretet kapjon egyéni tanulási stílusának, és fejlődési ütemének figyelembe vételével. A hatékonyság növelésének egyik lehetséges módja, hogy a nevelési intézmények fokozottan törekszenek a tanulókkal kapcsolatos egyéni bánásmód kialakítására. A differenciált bánásmód csak a gyerek személyiségének alaposabb ismeretében kaphat nagyobb teret. Ez azt jelenti, hogy a pedagógus jobban meg tudja ragadni azokat a külső és belső tényezőket, amelyek a gyerek viselkedését és teljesítményének színvonalát meghatározzák. Ennek a gondolkodásmódnak a kialakulását és a hatékonyabb bánásmód megvalósulását jelentősen elősegítheti a pedagógiai területen alkalmazott pszichológiai ismeretek és készségek bővítése.
Tartalom: Miért időszerű, hogy beszéljünk az iskolapszichológiáról? A korszerű iskolapszichológia nézőpontja Útmutató az iskolapszichológus tevékenységéről Az iskolapszichológusi munkakör leírása a kísérlet időtartamára Társszakmák: kapcsolódás és elhatárolódás Tanári készségek Az iskolapszichológus munkavégzéséhez szükséges attitűdök és készségek
publisher | ELTE PPK Tanárképzési és -továbbkép |
---|---|
writer | Szitó Imre, Porkolábné Balogh Katalin |
scope | 44 |
volume unit | oldal |
ISBN | 9789634464983 |
year of publication | 2004 |
binding | stapled |